  • Data: 2007-02-25 10:03:04
    Temat: Re: zajete miejsce parkingowe, pobicie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25.02.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Po pierwsze owa hipotetyczna znajoma (przecież to było tylko założenie) może w
    > ogóle nie mieć samochodu i dynda jej, w jaki sposób podzielono miejsca na
    > parkingach. Ba, może być tylko lokatorem i w życiu żadnej umowy ze wspólnotą nie
    > zawierała, więc o tym nie ma skąd wiedzieć. Wpuściła kolegę i już.

    "Jej miejsce" to jej miejsce i znacznie bliżej temu pojęciu do posiadania
    w ramach najmu czy prawa własności miejsca parkingowego niż rzeczy o
    których piszesz powyżej.

    > Z kolei kierujący, skoro został wpuszczony przez osobę mającą prawo do
    > dysponowania parkingiem (musiała mieć klucz, czy co oni tam do otwierania

    A skąd znowu domniemanie dysponowania parkingiem? Zapewne konkretnym
    miejscem jak w większości wspólnot.

    > bramy używają) miał chyba prawo domniemać, że nie łamie prawa wjeżdżając. Idąc w

    Przecież nikt nie ma pretensji o wjazd. Idąc za takim tokiem rozumowania,
    to nie powinieneś mieć pretensji jakby sobie wlazł do kogoś do mnieszkania.

    > gości do kolegi nie pytasz go, czy ma akt własności na mieszkanie. Oczywiście,
    > jakby wpuszczając Cię rozwiercał w tym celu zamki albo szyby wybijał, to może
    > powinieneś się zastanowić, ale jak ma klucz i twierdzi, że to jego mieszkanie?

    Tylko, że to zupełnie inna sytuacja.

    > Nie popadajmy w absurd.

    No nie popadajmy. Odwiedzam kogoś, wiem gdzie jest jego miejsce
    parkingowe. Widzę że jest zajęte więc przyjmuje że te wszystkie inne są
    uwspólnione w dodatku na gości mieszkańców. Jak dla mnie to jest absurd.

    --
    Marcin