  • Data: 2023-08-14 17:11:33
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Aug 2023 16:28:33 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Poszedłem i znalazłem.

    > Mapy nie ma. W niedzielę kancelaria nieczynna. Zabierać nikt nie chciał,
    > bo jakby sie coś stało, to by było, że potomkowie UB go porwali. :-)

    No coz, jest to moze jakies rozsadne uzasadnienie.

    > Pisałem. Nieuważnie czytałeś. Znalazłem nagrobek w Internecie. Był
    > aniołek, krzyż i tablica. Wstępnie założyłem, że skoro był, to nikt go
    > nie usunął.

    Ale po co szukales? Niezgłaszający nie uprawdopodobnił istnienia
    aniolka - nie mozna było tak uwalic? :-)

    > Skoro nie zrobiono tego w ramach tzw. czynności niecierpiących zwłoki
    > (308 kpk) to po wszczęciu - w środę. Chyba, że będzie coś innego
    > ważniejszego. Natomiast zastanawiam się, czemu od razu nie pojechali.
    > Coś musiało stać na przeszkodzie.

    Schody, willa, marsz, koniec zmiany ...

    > Motocykl, jeśli poszedł na zamówienie, to może już nie istnieć w jednym
    > kawałku. To była jedna z rzeczy do przekazania mu na priv. Sam bym
    > sprawdził, ale nie wiem, co zgubił.

    Wiele z tej wiedzy Shrekowi nie przyjdzie.
    Chyba, ze mu chciales zasugerowac, zeby rynek czesci monitorował.

> [...]
    > czy doszło do przestępstwa. Może odkręcili celem wyczyszczenia przykładowo.
    >
    > Wiesz, ciekawostką jest, że z oficjalnego życiorysu wynika, że UB raczej
    > go nie ścigało. Fakt, ze po samej wojnie się ukrywał w obawie przed
    > represjami, ale ujawnił się w 1947 roku. Był trenerem i zawodnikiem. Jak
    > napisano: "Ciągle pozostawał w zainteresowaniu Urzędu Bezpieczeństwa i w
    > 1953 r. został zmuszony do podjęcia współpracy w charakterze tajnego
    > współpracownika. W 1958 r. został skreślony z listy agentów z powodu
    > niechęci do współpracy i nieszczerości."

    Czyli gdzies wczesniej go przyciskali, ale to bez znaczenia.

    > Zginą w wypadku komunikacyjnym
    > w 1965 roku. Widzisz racjonalny powód, by 60 lat później UB rękami swych
    > zapewne wnuków miało okradać jego nagrobek?

    A to nie wyczuliscie, ze rowerzysta na ubeków cięty, ale aniołek
    jednak zniknął?

    > Nie, no tożsamość pochowanego była znana.

    Eee, to juz bardzo duzo.

    > Rodzina przyszła, jak byłem na cmentarzu celem stwierdzenia, czy
    > faktycznie zginęły ozdoby i czy nie nosi to znamion jakiegoś remontu.

    > Gość zmarł 60 lat temu, więc znalezienie uprawnionego do nagrobka nawet
    > w oparciu o PESEL proste nie jest. Przypominam, że PESEL wymyślono około
    > połowy lat 70-tych.

    Ale wychodzi na to, ze jednak dosc szybko zacząles działac.

    > Od rowerzysty zawiadomienia formalnego nie przyjęliśmy.

    Raz piszesz z sensem, a za chwile sam sie wkopujesz.

    Spławiliście go jakoś, czy "w trakcie czynnosci sprawdzających
    przyjechala lepsza osoba, to przyjelismy od niej" ?

    > Trudno, bo pan nie podał, gdyż UB i te sprawy.

    Moze trzeba bylo poprosic, aby zadzwonił i przekaza słuchawke ...

    > Nie, no to była chyba wnuczka pochowanego. Przyjechała z dziećmi złożyć
    > zawiadomienie. To wszystko działo się w obrębie 1~2 godzin.

    A przyjechala bo przypadkiem była na cmentarzu, czy po tym telefonie
    od rowerzysty?

    > Patrol się wysyła, ale zasadniczo o ile oględziny robi się na miejscu,
    > to zawiadomienie przyjmuje w miarę możliwości w komendzie. Pisałeś
    > kiedyś protokół "na kolanie"?

    Pewnie trudno, chodziło mi tylko o to, czy wyslecie patrol do oględzin
    od razu, czy potem bedziesz narzekal, ze grobu trzeba się było
    naszukać :-)

    J.