    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Mon, 14 Aug 2023 16:28:33 +0200
    <qs2dycsfm0e7$.1k17d64wdhjkj.dlg@40tude.net>
    <ubcolc$oak$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <5bv2f1gsahxy$.1wx5q1ybmd5kf$.dlg@40tude.net>
    <ubcrra$ptd$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ubcsfd$eiv$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <ubcu3j$r3q$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <4lnhn5we7m5w$.15jgozebtlpbo$.dlg@40tude.net>
    <ubd302$tvj$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <ubdamt$31k$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <11y9199spiwse.1fa1ib9eynay$.dlg@40tude.net>

    W dniu 14.08.2023 o 16:03, J.F pisze:

    > A to tak trudno zapakować go do radiowozu i niech pokaże? A czego
    > sie spodziewałes - adresu jak w miescie? Sa ... ale nie zawsze takie
    > proste..

    Poszedłem i znalazłem.

    > A co - rozglądałeś sie po nagrobku z aniołkiem?

    Rozglądałem się w miejscu, które opisał, a był ~20 metrów w głębi tej
    kwatery, o której on mówił.

    > Jak to na cmentarzu. Jest tam jakas kancelaria, ostatnio są dane w
    > internecie z mapami, ale na najprostsze widac nikt nie wpadl - ze
    > trzeba zabrac osobę na miejsce.

    Mapy nie ma. W niedzielę kancelaria nieczynna. Zabierać nikt nie chciał,
    bo jakby sie coś stało, to by było, że potomkowie UB go porwali. :-)

    > No ale zaraz - a skad wiadomo, ze tam jakis aniolek był? Osoba
    > konfabuluje :-P

    Pisałem. Nieuważnie czytałeś. Znalazłem nagrobek w Internecie. Był
    aniołek, krzyż i tablica. Wstępnie założyłem, że skoro był, to nikt go
    nie usunął.

    > No i tak działacie, ze dwie godziny sprawdzacie czy nie wariat, czy
    > jak u Shreka ... jak obstawiasz - kiedy koledzy pojadą przycisnąc
    > własciciela dostawczaka?

    Skoro nie zrobiono tego w ramach tzw. czynności niecierpiących zwłoki
    (308 kpk) to po wszczęciu - w środę. Chyba, że będzie coś innego
    ważniejszego. Natomiast zastanawiam się, czemu od razu nie pojechali.
    Coś musiało stać na przeszkodzie.

    > W zasadzie tu już Shrek powinien miec telefon, ze motor do odbioru
    > lub okazania. Ale pewnie sa wazniejsze sprawy. Schody, willa, plan
    > urlopów ...

    Motocykl, jeśli poszedł na zamówienie, to może już nie istnieć w jednym
    kawałku. To była jedna z rzeczy do przekazania mu na priv. Sam bym
    sprawdził, ale nie wiem, co zgubił.

    > No jak, skoro zgłaszający jest psychiczny?

    Zawiadomienie generalnie może złożyć każdy, ale skoro ten pomawiał o
    przestępstwo UB, a dodatkowo twierdził, że powiadomił rodzinę, ale go
    zlekceważyli - no to zanim się zrobi formalne oględziny warto ustalić,
    czy doszło do przestępstwa. Może odkręcili celem wyczyszczenia przykładowo.

    Wiesz, ciekawostką jest, że z oficjalnego życiorysu wynika, że UB raczej
    go nie ścigało. Fakt, ze po samej wojnie się ukrywał w obawie przed
    represjami, ale ujawnił się w 1947 roku. Był trenerem i zawodnikiem. Jak
    napisano: "Ciągle pozostawał w zainteresowaniu Urzędu Bezpieczeństwa i w
    1953 r. został zmuszony do podjęcia współpracy w charakterze tajnego
    współpracownika. W 1958 r. został skreślony z listy agentów z powodu
    niechęci do współpracy i nieszczerości." Zginą w wypadku komunikacyjnym
    w 1965 roku. Widzisz racjonalny powód, by 60 lat później UB rękami swych
    zapewne wnuków miało okradać jego nagrobek?

    > Fajnie, ale który grob?

    Nie, no tożsamość pochowanego była znana.

    > No popatrz - wreszcie z sensem piszesz.
    > Super - ale to bylo na poczatku zgloszenia, po godzinie, czy po
    > dwóch, jak jakis ważniejszy zgłosił ?

    Rodzina przyszła, jak byłem na cmentarzu celem stwierdzenia, czy
    faktycznie zginęły ozdoby i czy nie nosi to znamion jakiegoś remontu.

    > A co - wy macie wazniejsze sprawy, a rodzina to musi na złamanie
    > karku leciec?
    > No ale skoro tak, to zakladam, ze pierwszy wam podał, kto tam
    > spoczywał. Nie wpadlbym na to, zeby na internecie szukac, ale
    > przeciez mozna było to zrobic od razu :-P

    Gość zmarł 60 lat temu, więc znalezienie uprawnionego do nagrobka nawet
    w oparciu o PESEL proste nie jest. Przypominam, że PESEL wymyślono około
    połowy lat 70-tych.

    > No prosze, a napisales tak, jakbyscie zglaszającego olali, i dopiero
    > nastepna osoba wam d* uratowała.

    Od rowerzysty zawiadomienia formalnego nie przyjęliśmy.

    > A poprosic o numer telefonu do rodziny i samemu zadzwonić i wypytać,
    > to tak trudno?

    Trudno, bo pan nie podał, gdyż UB i te sprawy.

    > A ta nastepna osoba, to kolejny przypadkowy, czy wlasnie rodzina sie
    > sie do was pofatygowała z zawiadomieniem?

    Nie, no to była chyba wnuczka pochowanego. Przyjechała z dziećmi złożyć
    zawiadomienie. To wszystko działo się w obrębie 1~2 godzin.

    > Chyba normalne - mogł kawał zrobić, cos pomylic.
    > A jakby zadzwonili, to co? kazalibyscie przyjechac na komisariat i
    > zglosic ...
    > A jakbym tak z cmentarza zadzwonil, ze mi ozdobę z grobu ukradli ...
    > to co bym uslyszał: a) prosze przyjechac na komisariat i zglosic,
    > b) prosze poczekac na cmentarzu, przysyłamy zaraz patrol.

    Patrol się wysyła, ale zasadniczo o ile oględziny robi się na miejscu,
    to zawiadomienie przyjmuje w miarę możliwości w komendzie. Pisałeś
    kiedyś protokół "na kolanie"?

    --
    (~) Robert Tomasik