  • Data: 2007-07-10 19:32:18
    Temat: Re: wyprowadzka przy kupnie domu
    Od: "Deni" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KupujacyDom" <x...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Co może zrobić kupujący jeśli sprzedający się nie wyprowadzi? Jakimi
    > zapisami się można przed takimi sytuacjami chronić?
    >
    > Oczywiście jeśli sprawa będzie się finalizowała to i tak pójdę dodatkowo
    > po poradę prawną (notariusz czy radca prawny?) ale chciałem popytać
    > grupowiczów o Wasze opinie

    Porada prawna nie bedzie konieczna, bo zalatwia sie to jednym, ale bardzo
    istotnym wpisem w akcie notarialnym- Ty- jako kupujacy poddajesz sie
    rygorowi egzekucji co do zaplaty ceny sprzedazy, a sprzedajacy poddaje sie
    rygorowi egzekucji co do wydania przedmiotu umowy. Wszystko to odbywa sie na
    podstawie art. 777 kpc. Warto jeszcze napisac, ze do dnia wydanie koszty
    zwiazane nieruchomosci ponosi sprzedajacy.
    Rygor egzekucji daje Ci to, ze jesli sprzedajacy nie wyda Ci nieruchomosci
    to na jednym posiedzeniu sadu nadaje sie aktowi notarialnemu klauzule
    wykonalnosci i mozesz z tym podreptac do komornika, ktory sptrawa sie
    zajmuje.

    > Google podpowiedziały mi, że:
    > - "w akcie notarialnym musi być zwrot o poddaniu się 'akcie rygorowi
    > egzekucji' przez sprzedających" - rozumiem jak to działa np. w wypadku
    > kwoty zadatku ale czym innym jest strata kwoty zadatku, a czym innym
    > niechciani lokatorzy

    Poddanie sie rygorowi egzekucji stosuje sie w aktach notarialnych
    przenoszacych wlasnosc- umowy przedwstepne wlasnosci nie przenosza.
    Postanowienia co do zadatku reguluje art. 394 kc.

    Pozdrawiam
    Deni