    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: wypadek z wodzisławia
    Date: Fri, 26 Jan 2024 23:30:50 GMT

    On 2024-01-23, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No bo masz niekolizyjny pas do skrętu w lewo którym możesz kawałek
    > przejechać. Pasy wąskie są. Znak zasłania, lekko wjeżdżasz na pas z
    > naprzeciwka, ale ten z naprzeciwka też ma wąski pas, z jego prawej mu
    > coś wyjeżdża, i też sobie nieco zabiera. No i zderzyli się. Na filmie z
    > monitoringu nie widać dokładnie czy sobie zabierali czy nie zabierali,
    > ale jakoś przez to skrzyżowanie musieli jechać.

    Niekolizyjność tego pasa wynika właśnie z tego, że kierowaca powinien
    się upewnić, czy może go opuścić. To ostatnie zwykle wiąże się z
    koniecznością zatrzymania. Nie wiem dlaczego miałbym lekko wjeżdżać na
    pas z naprzeciwka? A on wjechał więcej niż lekko a zatrzymał się w
    wyniku kolizji.

    > Ale czego nie widać? Samochodu, który ma światła? To przecież tak nie
    > działa. Nie widać co najwyżej gdzie dokładnie jest, ale że jest to
    > widać. O ile coś nie zasłania. Wtedy należałoby wyjść z samochodu albo
    > kogoś poprosić o pomoc albo właśnie lekko najechać na pas z naprzeciwka.

    Nie widać np. z jaką szybkością się porusza. Nie widać w jakiej jest
    odległości. Jak się jest w jasnym miejscu to trudno ocenić taki obiekt
    znajdujący się w ciemnym, szczególnie jak to to wali w naszym kierunku a
    nie np. pod jakimś kątem.

    Tu nie trzeba prosić o pomoc. Tu trzeba poczekać i zobaczyć jak się ten
    pojazd przybliża. A on na nic nie czekał.

    --
    Marcin