    From: "Majka" <m...@z...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek w pracy
    Date: Thu, 3 Oct 2002 14:02:20 +0200

    > ...... chodząc w pracy tu i tam przewróciłam się i .... złamałam zęba -
    > oczywiście jedynkę
    > BHP-owiec marnie ocenił moją szanse na jakiekolwiek odszkodowanie z ZUS
    nie
    > mówiąc o pracodawcy i nie wypisał protokołu wypadku jedynie adnotację,
    > twierdząc iż żadnego uszczerbku nie ma.

    Nie miał prawa tak zareagować. Kodeks Pracy nakłada na pracodawcę obowiązek
    przyjęcia zgoszenia wypadku przy pracy i zbadania tego wypadku. Wypadek
    należy zgłosić natychmiast, dobrze jest mieć świadków. W Twoim przypadku
    jest to ewidentny wypadek przy pracy (chyba, że złamałaś w domu, a udajesz,
    że w pracy). Musi być sporządzony protokół powypadkowy, wyciągnięte wnioski
    na przyszłość (może jest zbyt ślisko, nierówno itp. i należy to poprawić).
    Nie jest rolą BHP-owca ocenianie szans na odszkodowanie. Musi Cie skierować
    na komisję lekarską do ZUS-u i ew. jeżeli jesteś dodatkowo ubezpieczona np.w
    PZU-Życie czy innym Commercialu, na komisjędo tego ubezpieczyciela.
    Odszkodowanie możesz dostać niezależnie z obu źródeł. Jego wysokość zależy
    od przyznanego przez daną komisję % uszczerbku na zdrowiu, a utrata jedynki
    niewątpliwie uszczerbkiem jest. Za każdy % ustalona jest stawka pieniężna.
    Może starczy na wstawienie nawet dwóch jedynek.
    Jeżeli nadal nie będzie chciał, poskarż się dyrektorowi i powołaj na Kodeks
    Pracy. W ostateczności możesz zgosić sprawę do PIP-u.
    Powodzenia
    Majka