  • Data: 2008-03-30 13:47:49
    Temat: Re: wynajem mieszkania - rozwiązani eumowy - jakie terminy ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.03.2008 pawelj <pawel_jajko> napisał/a:
    > No więc zrobiłem co zrobiłem i to podyktowane było pozbyciem się lokatorów i
    > "słusznością życiową" a teraz się dopytuję jak to się ma do przepisów żeby
    > na wszelki wypadek uniknąć takich niespodzianek w przyszłości.

    Przepisy są takie ciekawe, że nie ma skutecznego w praktyce sposobu aby
    się zabezpieczyć przed nieuczciwością lokatorów. Konkretnie jest takie coś
    jak ochrona posiadania (pogrzeb po sieci i poczytaj art. 336 do 352
    Kodeksu Cywilnego) i wystarczy, że ktoś w danym lokalu przebywał
    wystarczająco długo (np. 2 tygodnie) a nie możesz go tak po prostu
    wyrzucić. Taka osoba nie musi mieć ani umowy ani niczego podobnego, więc
    może być to też i jakiś podnajemca a Ty i tak nie masz prawa sam go
    wyrzucić. Musisz mieć wyrok sądu. Konsekwencje wyrzucenia pod nieobecność
    są takie, że ów lokator może wystąpić do sądu o przywrócenie posiadania i
    o ile ów lokator czy ta osoba którą wprowadził wykażą, że tam przebywali,
    to sąd nakaże Ci to posiadanie przywrócić. W skrajnym przypadku
    przyspożysz sobie dodatkowych kosztów i stracisz kupę czasu. A jak
    naruszysz posiadanie gdy ów lokator jest obecny to możesz jeszcze
    oberwać i mieć przy okazji sprawę karną.

    --
    Marcin