  • Data: 2008-08-11 07:18:59
    Temat: Re: wykorzystanie zdjęć
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 10 Aug 2008, dropzone wrote:

    > Witam!
    > Mam pytanie: czy wystawiając zdjęcia np. wiadomosci24.pl czy mmtrojmiasto.pl
    > (dziennikarstwo obywatelskie) nie naruszę w żaden sposób prawa, gdy to samo
    > zdjęcie będę chciał sprzedać klientowi do wykorzystania komercyjnego

    "Sprzedać" jest IMO za mało precyzyjne :)
    Dopóki nie oszukasz klienta, twierdząc jakoby dostawał treść tego
    zdjęcia na wyłączność, to przeszkód nie widzę.
    Przez "sprzedać" ktoś (chyba jest to dość częste) może rozumieć
    "przekazać na wyłączność wszystkie majkowe prawa autorskie na
    wszystkich polach eksploatacji", a to oczywiście będzie już
    niemożliwe (skoro na pewnych polach eksploatację zaczynasz sam).

    pzdr, Gotfryd