    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólna budowa domu w narzeczeństwie
    Date: Mon, 13 Mar 2006 13:21:27 +0100

    Użytkownik "aladin07" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dv3j97$144$1@news.onet.pl...
    > witam
    >
    > ma taka sprawe.
    > otoz rodzice przepisza na mnie dzialke budowlana i z moja luba w przyszlym
    > roku chcemy
    [cut]

    Formalnie po zakończeniu budowy to ty będziesz jednym włascicielm
    nieruchomości. Twoja narzeczona będzie mogła dochodzic roszczeń co do
    nakładów poniesionych na budowę.
    Moim zdaniem najrozsadniej jest okreslenie wartości działki, potem nakładów
    które wniesie każda ze stron (kto bierze kredyt i w jakiej wysokosci), ile
    gotówki wnosi, etc. i według tego ustalić ułamkową współwłasność. Wtedy nie
    będzie problemów przy podziale majątku, będzie z góry wiadomo ile procent
    się należy. Jeśli tego z góry nie okreslicie to gwarantuje, że przy
    rozchodzeniu się "poleje się krew".
    Ja teraz mam podobną sytuację, kupuje mieszkanie z dziewczyną i
    najprawdopodobniej ustalimy ułamek współwłasności, tak by nikt nie był
    pokrzywdzony.