    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wojsko
    Date: Sat, 09 Apr 2005 21:42:40 +0200

    Pajchiw napisał(a):

    > Co rozumiesz przez "prawdziwe uczelnie"?
    > Wszystko poza wyższymi szkołami markietingu (i czegoś tam jeszcze:-)) ?
    > I do jakiej Ty uczęszczałeś, że tak Cię to irytuje?

    To oznacza, że "jedna lista do jednego WKU" może być wysłana z gminnej
    szkółki, nie z uczelni. Nic więcej.

    > Rozumiem, ze chiałeś napisać,
    > że jesteś przeciw przerzucaniu obowiązków obywatela na kogokolwiek innego?
    > Jeżeli tak, to powiedzmy sobie wprost - wszystkie czynności przeprowadzane
    > przez instytucje państwowe są droższe. Płacisz za to Ty
    > lub utrzymujący Cię rodzice/rodzina (jezeli nie pracujesz).
    > Czyli - upraszczając - zgadzasz się na niepotrzebne wydawanie Twoich
    > pieniędzy
    > pochodzących z podatków.
    > Ja się nie zgadzam - nie mam ich wystarczająco dużo by się zgadzać.

    Młody jesteś, więc wielu rzeczy nie wiesz i nie pamiętasz. A ja wiem, że
    przez ostatnie kilkanaście lat państwo narzuciło na nas setki tysiecy
    obowiązków, które powinno same wykonywać. Najprostszy przykład -
    administracja papierkami dotyczącymi podatków osobistych i ubezpieczeń
    społecznych.

    Występując tu posrednio w obronie wszystkich "wyższych szkół" nie widze
    potrzeby, aby taki obowiązek na nie zrzucać.

    > Nie rozśmieszaj mnie.

    Przykład z życia. Podobnie, jak z bezrobotnymi na zasiłku, ktorzy
    gwałtownie chorują w okresie wakacyjnym i nie mogą raz na jakis czas
    zgłosić sie do urzedów pracy.

    M.