  • Data: 2004-04-06 19:08:19
    Temat: Re: wojo a własna nieruchomość
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

    herbatoman napisał(a) Tue, 6 Apr 2004 20:00:58 +0200 na pl.soc.prawo:

    > acha i jeszcze jedno - w tym roku kończę 24 lata, nie bylem byłem jeszcze w
    > wojsku (i raczej nie za bardzo mam ochotę być ;)), ale chcieli mnie już
    > powołać we wcześniejszych latach (choć jakoś się wykręciłem :)). Do kiedy
    > mogą mnie wziąć, bo już mi się to wszystko miesza? Do 27 roku?

    Do 31 grudnia roku w którym kończysz 28 lat

    > Czy gdybym w
    > tym roku rozpoczął studia, to mogą mnie bezczelnie zgarnąć w ich trakcie?

    Raczej nie, bez problemu dostaniesz odrocznie z powodu nauki. Od 1 lipca
    zmienia się ustawa i z tymi odroczkami z powodu nauki ma się chyba
    zmienić na lepsze.

    > Ostatnio obiło mi się o uszy, że do rezerwy przenoszeni są poborowi, którzy
    > mają własną nieruchomość.

    Napewno nie przenoszą z tego powodu do rezerwy, prawdą jest to co ci
    napisano że wojsko ma w takim przypadku obowiązek pokrycia kosztów
    utrzymania mieszkania, więc chyba średnio im się opłaca wziąść kogoś w
    takiej sytuacji. Pewnie będzie tak jak w przypadku właścicieli
    gospodarstw rolnych, na dzień dzisiejszy poprostu nie powołują.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |