  • 1. Data: 2004-04-06 16:20:55
    Temat: wojo a własna nieruchomość
    Od: "herbatoman" <h...@g...pl>

    Ostatnio obiło mi się o uszy, że do rezerwy przenoszeni są poborowi, którzy
    mają własną nieruchomość. Czy to prawda? :), a jeśli tak, czy ktoś
    zorientowany mógłby podać podstawę prawną?

  • 2. Data: 2004-04-06 16:32:16
    Temat: Re: wojo a własna nieruchomość
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "herbatoman" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c4ul6t$tp4$1@news.polsl.gliwice.pl...
    > Ostatnio obiło mi się o uszy, że do rezerwy przenoszeni są poborowi,
    którzy
    > mają własną nieruchomość. Czy to prawda? :), a jeśli tak, czy ktoś
    > zorientowany mógłby podać podstawę prawną?

    nie ma podstawy ale jeśli stoi na ciebie mieszkanie to wojsko ma obowiązek
    dać ci na utrzymanie go podczas służby a jak wiadomo nie ma na to pieniędzy.

  • 3. Data: 2004-04-06 18:00:58
    Od: "herbatoman" <h...@g...pl>

    KALKOL napisał/a:

    > obowiązek dać ci na utrzymanie go podczas służby a jak wiadomo nie ma
    > na to pieniędzy.

    thx za odpowiedź
    acha i jeszcze jedno - w tym roku kończę 24 lata, nie bylem byłem jeszcze w
    wojsku (i raczej nie za bardzo mam ochotę być ;)), ale chcieli mnie już
    powołać we wcześniejszych latach (choć jakoś się wykręciłem :)). Do kiedy
    mogą mnie wziąć, bo już mi się to wszystko miesza? Do 27 roku? Czy gdybym w
    tym roku rozpoczął studia, to mogą mnie bezczelnie zgarnąć w ich trakcie?

  • 4. Data: 2004-04-06 19:08:19
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    herbatoman napisał(a) Tue, 6 Apr 2004 20:00:58 +0200 na pl.soc.prawo:

> [...]
    > powołać we wcześniejszych latach (choć jakoś się wykręciłem :)). Do kiedy
    > mogą mnie wziąć, bo już mi się to wszystko miesza? Do 27 roku?

    Do 31 grudnia roku w którym kończysz 28 lat

    > Czy gdybym w
    > tym roku rozpoczął studia, to mogą mnie bezczelnie zgarnąć w ich trakcie?

    Raczej nie, bez problemu dostaniesz odrocznie z powodu nauki. Od 1 lipca
    zmienia się ustawa i z tymi odroczkami z powodu nauki ma się chyba
    zmienić na lepsze.

    > Ostatnio obiło mi się o uszy, że do rezerwy przenoszeni są poborowi, którzy
    > mają własną nieruchomość.

    Napewno nie przenoszą z tego powodu do rezerwy, prawdą jest to co ci
    napisano że wojsko ma w takim przypadku obowiązek pokrycia kosztów
    utrzymania mieszkania, więc chyba średnio im się opłaca wziąść kogoś w
    takiej sytuacji. Pewnie będzie tak jak w przypadku właścicieli
    gospodarstw rolnych, na dzień dzisiejszy poprostu nie powołują.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 5. Data: 2004-04-06 19:11:22
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    herbatoman wrote:

> [...]
    > wykręciłem :)). Do kiedy mogą mnie wziąć, bo już mi się to wszystko
    > miesza? Do 27 roku? Czy gdybym w tym roku rozpoczął studia, to mogą

    A jakże.
    Moga cie wziąć do końca roku, w którym kończysz 28 lat.
    Studia dają prawo do czasowego odroczenia, ale AFAIR tylko do 26 roku
    życia.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2004-04-06 19:24:16
    Od: "herbatoman" <h...@g...pl>

    Massai napisał/a:

    > A jakże.
    > Moga cie wziąć do końca roku, w którym kończysz 28 lat.
    > Studia dają prawo do czasowego odroczenia, ale AFAIR tylko do 26 roku
    > życia.

    psiakrew... czyli tylko zmiana katergorii mi chyba zostaje ;-)

  • 7. Data: 2004-04-06 19:38:13
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    ciach

    > A jakże.
    > Moga cie wziąć do końca roku, w którym kończysz 28 lat.
    > Studia dają prawo do czasowego odroczenia, ale AFAIR tylko do 26 roku
    > życia.
    A jeżeli ktoś skończył 28 lat to jak ma wypełniać
    druczki na przykład w ankiecie "przedzatrudnieniowej"
    (nie wiem, czy nie wymyśliłem słowa:))
    żeby było zgodnie z "prawem" :
    - rezerwa
    czy
    - zwolniony
    czy też jeszcze inaczej?

    Pzdr.:
    Kuba

  • 8. Data: 2004-04-06 20:00:49
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Kuba napisał(a) Tue, 6 Apr 2004 21:38:13 +0200 na pl.soc.prawo:

    > A jeżeli ktoś skończył 28 lat to jak ma wypełniać
    > druczki na przykład w ankiecie "przedzatrudnieniowej"
> [...]

    IMHO rezerwa.

    Art 46 ustawy
    3. Poborowych, o których mowa w ust. 2, niepowołanych do zasadniczej
    służby wojskowej przenosi się do rezerwy z dniem 31 grudnia roku
    kalendarzowego, w którym ukończyli dwadzieścia osiem lat życia.

  • 9. Data: 2004-04-06 20:13:26
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

> [...]
    > służby wojskowej przenosi się do rezerwy z dniem 31 grudnia roku
    > kalendarzowego, w którym ukończyli dwadzieścia osiem lat życia.

    Mam się po "miśka" w książeczkę zgłosić do WKU?
    Mogą się przyczepić?
    W końcu kilka lat uparcie przysyłali jakieś listy,
    mimo, ze nikt ich nie odbierał... :)

    pzdr.:
    kuba

  • 10. Data: 2004-04-07 02:56:32
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "MariuszR" <m...@n...post.pl> wrote in message

    > Raczej nie, bez problemu dostaniesz odrocznie z powodu nauki. Od 1 lipca
    > zmienia się ustawa i z tymi odroczkami z powodu nauki ma się chyba
    > zmienić na lepsze.

    Jak mnie pamięć nie myli, to w tym paragrafie jest wyjątek.
    Jeżeli w czasie trwania nauki mija okres, w którym mogliby cię wziąć do
    wojska to odroczenia nie udziela się.