  • Data: 2008-09-10 21:34:23
    Temat: Re: weksel "in blanco"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ga9dte$os2$6@news.onet.pl...

    > Nie wiem, nie spotkałem się w literaturze (ani w praktyce) z tym
    > problemem. Można spróbować samemu weksel umorzyć, jak się trafi na
    > sędziego niezbyt obytego w pw. to może się uda, ale formalnie ta droga
    > jest zamknięta - umorzyć weksel może tylko ten, komu on zaginął, czyli
    > posiadacz, a nie wystawca.

    Ja już dwa razy w życiu.

    Jeden weksel zgubił bank, w którym kiedyś miałem kredyt i jak relikwię
    trzymam pismo o tym od nich - tyle że tam wpisałem nie na zlecenie i
    wpisałem bank jako remitenta, co zresztą wzbudziło drobne protesty, bo
    przecież nikt tak nie robi.

    Drugi zgubiła najprawdopodobniej CYFTA+, bo wiem, że im zginęła moja umowa,
    a tam w treści był weksel. Nie sądzę, by go akurat wycieli i zachowali
    gubiąc resztę.

    Osobiście bardziej obawiam się tego pierwszego, bo diabli wiedzą kto i
    kiedy z nim może wyskoczyć. Tyle, ze sprawa dotyczy banku, więc to daje
    jakieś zabezpieczenie.