  • Data: 2008-09-10 21:24:56
    Temat: Re: weksel "in blanco"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ga9c1r$os2$3@news.onet.pl...

    > Największym problemem jest udowodnienie, że weksel ten był kiedyś wekslem
    > in blanco z umową wekslową. Nie da się tego zrobić, jeśli weksel składa
    > się tylko z blankietu i podpisu. Nawet jeśli jest super umowa wekslowa.

    Udowodnienie tego w postępowaniu cywilnym faktycznie może być problemem. W
    karnym sprawa się poniekąd upraszcza. Przede wszystkim można przesłuchać
    pozostałych zatrudnionych podobny sposób pracowników i ustalić, na jakich
    zasadach te akcje były zbierane. Przy okazji może się zresztą okazać, że
    pracodawca naruszył przepisy prawa pracy, bo to generalnie określa zasady
    odpowiedzialności cywilnej pracownika wobec pracodawcy, a jak wiadomość
    czynność prawna zmierzająca do obejścia obowiązującej ustawy jest
    nieważna - można by i tego próbować w razie "awarii".

    Poza tym sam zainteresowany powinien mieć swoją kopię umowy wekslowej. To
    silna poszlaka, choć oczywiście nie dowód jeszcze. Pracodawca może
    utrzymywać, że były dwa weksle. Tylko z czym był związany ten drugi? W
    postępowaniu cywilnym to nieważne, w karnym istotne i musi zostać
    wyjaśnione.

    Reasumując, to naprawdę postępowanie karne w takiej sytuacji jest o wiele
    korzystniejszym rozwiązaniem.