    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: weksel i jego splata
    Date: Fri, 7 Dec 2007 18:41:22 +0100

    "Rafał \"SP\" Gil" dość niespodziewanie napisał(a):

    > Wzywasz przeciwnika pisemnie do zapłaty weksla. Dajesz termin.
    > Nie wykupi weksla w terminie - pozew do sądu o wydanie nakazu
    > zapłaty w związku z wypełnieniem tego weksla.
    >
    > Uzyskujesz nakaz.
    >
    > Wniosek do sądu o nadanie klauzuli wykonalności.
    >
    > Uzyskujesz klauzulę.

    Nie trzeba
    Art. 492.kpc § 1. Nakaz zapłaty z chwilą wydania stanowi tytuł
    zabezpieczenia, wykonalny bez nadawania mu klauzuli wykonalności.

    § 3. Nakaz zapłaty wydany na podstawie weksla, warrantu, rewersu lub czeku
    staje się natychmiast wykonalny po upływie terminu do zaspokojenia
    roszczenia.

    Dalej, jak napisano

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl