  • Data: 2006-07-23 08:46:57
    Temat: Re: wątek notarialny
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@r...krakow.plBEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

    > moj problem wyglada mniej wiecej tak jestem włascicielem działki z
    > budynkiem
    > pod hipotekę ktorego chcemy z zoną wziasc kredyt.

    Dłużnikami będziecie oboje, przy czym Ty zabezpieczasz dodatkowo hipoteką na
    swojej nieruchomości.

    > Włascicielem w KW jestem tylko ja stałem sie nim na podstawie darowizny
    > jak jeszcze byłem kawalerem.

    Wić jest to tylko i wyłącznie Twoja własność.

    > Jakie prawa bedzie miałą zona do tej nieruchomosci jesli odpukac cos by
    > sie mi stało?

    Będzie dziedziczyła po Tobie albo w zbiegu z dziećmi lub z rodzicami jeśli
    nie będzie dzieci, albo na podstawie testamentu, jeśli go zostawisz.

    > czy powinienem ja przed wzieciem kredytu dopisac w KW jako włąsciciela?

    Musielibyście najpierw pójśc do notariusza i sprzedać jej udział albo
    rozszerzyć wspólność małżeńską. Ale nie ma to sensu. Bankowi będzie bez
    różnicy do kogo należy nieruchomość byleby się zgodził na wpis hipoteki.

    > jesli tak to czy zapłaci od tego podatek? jak sadzicie

    Od wszystkiego tu się płaci podatek :-)

    Marcin.