  • 1. Data: 2006-07-21 19:56:55
    Temat: wątek notarialny
    Od: "Krzysiek" <k...@g...pl>

    witajcie
    moj problem wyglada mniej wiecej tak jestem włascicielem działki z budynkiem
    pod hipotekę ktorego chcemy z zoną wziasc kredyt. Włascicielem w KW jestem
    tylko ja stałem sie nim na podstawie darowizny jak jeszcze byłem kawalerem.
    Jakie prawa bedzie miałą zona do tej nieruchomosci jesli odpukac cos by sie
    mi stało? czy powinienem ja przed wzieciem kredytu dopisac w KW jako
    włąsciciela? jesli tak to czy zapłaci od tego podatek? jak sadzicie
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-23 08:46:57
    Temat: Re: wątek notarialny
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@r...krakow.plBEZTEGO>

    > moj problem wyglada mniej wiecej tak jestem włascicielem działki z
    > budynkiem
    > pod hipotekę ktorego chcemy z zoną wziasc kredyt.

    Dłużnikami będziecie oboje, przy czym Ty zabezpieczasz dodatkowo hipoteką na
    swojej nieruchomości.

    > Włascicielem w KW jestem tylko ja stałem sie nim na podstawie darowizny
    > jak jeszcze byłem kawalerem.

    Wić jest to tylko i wyłącznie Twoja własność.

    > Jakie prawa bedzie miałą zona do tej nieruchomosci jesli odpukac cos by
    > sie mi stało?

    Będzie dziedziczyła po Tobie albo w zbiegu z dziećmi lub z rodzicami jeśli
    nie będzie dzieci, albo na podstawie testamentu, jeśli go zostawisz.

    > czy powinienem ja przed wzieciem kredytu dopisac w KW jako włąsciciela?

    Musielibyście najpierw pójśc do notariusza i sprzedać jej udział albo
    rozszerzyć wspólność małżeńską. Ale nie ma to sensu. Bankowi będzie bez
    różnicy do kogo należy nieruchomość byleby się zgodził na wpis hipoteki.

    > jesli tak to czy zapłaci od tego podatek? jak sadzicie

    Od wszystkiego tu się płaci podatek :-)

    Marcin.