  • Data: 2007-12-01 20:50:03
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rozumiem dlaczego tak powołujesz się na sądy konsumenckie i
    > UOKiK.

    Bo to jest pierwsze, co przychodzi do głowy.

    > Ja w normalnym sądzie cywilnym wygrałem zwrot gotówki za wadliwy
    > towar (nawet bez uprzedniej wymiany czy naprawy), a trwało to z
    miesiąc,
    > tyle co wydanie nakazu zapłaty.

    Napisz coś więcej. Może mnie to czegoś nauczy.

    > W sprawach bezpornych rzadko kto się odwołuje.

    I tak i nie. Sądy polubowne po to zostały powołane, żeby rozstrzygać
    takie drobne spory. UOKiK po to został powołany, żeby pomagać bronić się
    konsumentom, a działa zgoła inaczej.

    Co do sądów, to albo miałeś szczęście, albo ja miałem pecha. Z tego, co
    mi jednak wiadomo nie jestem odosobnionym wypadkiem. Moi prawnicy 2 lata
    łazili po sądach w sprawie odszkodowania za uszkodzony pojazd i guzik
    wskórali. Moja opinia o polskim sądownictwie i prawodawstwie nie jest
    pochlebna, ale kto wie, może... kiedyś...

    Andrzej