eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › wadliwy towar - wymiana na nowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 1. Data: 2007-11-30 09:39:25
    Temat: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    Witam, po jakim maksymalnym czasie od daty zakupu moge zwrocic do sklepu
    wadliwy towar domagajac sie wymiany na nowy lub zwrotu gotowki?



  • 2. Data: 2007-11-30 09:54:26
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pawcio pisze:
    > Witam, po jakim maksymalnym czasie od daty zakupu moge zwrocic do sklepu
    > wadliwy towar domagajac sie wymiany na nowy lub zwrotu gotowki?


    W ciągu 2 lat, ale nie później niż 2 miesiące od zauważenia wady.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 3. Data: 2007-11-30 09:57:34
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space>

    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecz
    nicy/
    Znajdujesz biuro blisko siebie, dzwonisz i wiesz wszystko.

    > Witam, po jakim maksymalnym czasie od daty zakupu moge zwrocic do
    sklepu
    > wadliwy towar domagajac sie wymiany na nowy lub zwrotu gotowki?

    Z moich dośiwadczeń wynika, że nie możesz domagać się ani wymiany na
    nowy, ani zwrotu gotówki, a na pewno już nie od sprzedawcy tylko od
    producenta.

    Andrzej


  • 4. Data: 2007-11-30 10:00:45
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej pisze:

    > Z moich dośiwadczeń wynika, że nie możesz domagać się ani wymiany na
    > nowy, ani zwrotu gotówki, a na pewno już nie od sprzedawcy tylko od
    > producenta.

    A ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 znasz?

    Zgodnie z nią konsument może żądać naprawy lub wymiany produktu na
    nowy. Jeśli wiązałoby się to ze zbyt dużym utrudnieniem, można żądać
    zwrotu gotówki. Roszczenie kieruje się do sprzedawcy.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 5. Data: 2007-11-30 10:32:27
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    >> Witam, po jakim maksymalnym czasie od daty zakupu moge zwrocic do sklepu
    >> wadliwy towar domagajac sie wymiany na nowy lub zwrotu gotowki?
    >
    >
    > W ciągu 2 lat, ale nie później niż 2 miesiące od zauważenia wady.

    Skad te 2 miesiace ? Mi sie wydawalo ze kiedys byl 1 tydzien

    Fantom



  • 6. Data: 2007-11-30 10:34:24
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Fantom pisze:
    >>> Witam, po jakim maksymalnym czasie od daty zakupu moge zwrocic do sklepu
    >>> wadliwy towar domagajac sie wymiany na nowy lub zwrotu gotowki?
    >>
    >> W ciągu 2 lat, ale nie później niż 2 miesiące od zauważenia wady.
    >
    > Skad te 2 miesiace ? Mi sie wydawalo ze kiedys byl 1 tydzien



    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002

    art. 9
    1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed
    upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania
    terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 7. Data: 2007-11-30 11:54:03
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>


    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:fion0b$98d$8@news.onet.pl...

    > Zgodnie z nią konsument może żądać naprawy lub wymiany produktu na nowy.
    > Jeśli wiązałoby się to ze zbyt dużym utrudnieniem, można żądać zwrotu
    > gotówki. Roszczenie kieruje się do sprzedawcy.

    "1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów"

    Uwielbiam pseudointerpretacje rzeczy oczywistych.
    O co do pytania głównego - w praktyce nigdy.

    Konrad


  • 8. Data: 2007-11-30 17:43:52
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space>

    > A ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    > zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 znasz?
    >
    > Zgodnie z nią konsument może żądać naprawy lub wymiany produktu na
    > nowy. Jeśli wiązałoby się to ze zbyt dużym utrudnieniem, można żądać
    > zwrotu gotówki. Roszczenie kieruje się do sprzedawcy.

    Znam aż za dobrze. Reklamować towar można na 2 sposoby:
    1. Reklamacja na podstawie umowy gwarancyjnej wystawionej przez
    producenta. GWARANTEM JEST PRODUCENT i do niego należy kierować
    roszczenia.

    2. Reklamacja na podstawie niezgodności towaru z umową. Można reklamować
    wadliwy towar, tylko wtedy, gdy nie spełnia on swoich podstawowych
    funkcji np. odkurzacz nie odkurza - można reklamować, słabo ciągnie,
    albo strasznie hałasuje - nie można reklamować. To sprzedawca decyduje
    czy towar będzie podlegał naprawie, czy odda pieniążki klientowi - nie
    odwrotnie! I jescze jedno - może naprawiać w nieskończoność, aż
    klientowi się znudzi i odpuści sobie.

    Odsyłam ciebie do rzeczników konsumentów z UOKiK, a sam zobaczysz, że
    rzeczywistość nie jest tak różowa i w zasadzie konsument nie jest w
    żaden sposób zabezpieczony. Zwracam również uwagę, że jeżeli klientem
    jest firma, to już w sposób klasyczny możesz być wysłany na przysłowiowe
    drzewo.

    Andrzej


  • 9. Data: 2007-11-30 18:14:37
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej pisze:
    >> A ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    >> zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 znasz?
    > Znam aż za dobrze.

    Czytając to co napisałeś dalej - wątpię.

    KG


  • 10. Data: 2007-11-30 18:29:41
    Temat: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space>

    > Czytając to co napisałeś dalej - wątpię.

    Możesz wątpić - twoja sprawa. Całkiem niedawno przeszedłem przez
    reklamację towaru kupionego w dużym hipermarkecie i powiem jedno - po
    pół roku dałem sobie spokój. Zauważyłem, przy okazji, że praktycznie
    wszystkie reklamacje przyjmowane są na gwarancję producenta, a więc
    sklep umywa rączki - w razie czego. Przeszedłem długi bój w polubownym
    sądzie konsumenckim i nic to nie dało. Zadzwoń do oddziału UOKiK to się
    zdziwisz jak bardzo miałeś mylne wyobrażenie o ochronie praw konsumenta.

    Andrzej

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1