  • Data: 2005-08-14 21:00:51
    Temat: Re: uznane dziecko
    Od: "lokka" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po upływie 6 miesięcy tylko przez prokuratora.
    > Tzn. zainteresowani zmianą (matka? mąż?) muszą złożyć wniosek do
    prokuratora
    > o złożenie pozwu do sądu.

    > Chyba chodziło o przypadek, gdy po zaprzeczeniu ojcostwa nie ma
    > "widoków" na innego ojca, czyli np. zaprzeczyć chce mąż by się pozbyć
    > ojcostwa a prawdziwy ojciec nie jest znany lub nie zamierza dziecka uznać.
    > I prokurator i sąd muszą brać pod uwagę dobro dziecka - pozbawienie go
    > ojcostwa "w pustkę" temu dobru nie służy: alimenty, opieka np. po śmierci
    > matki itp.

    No u mnie w rodzinie byl taki przypadek...prawdziwy ojciec sie wypial. Wiec
    prokurator umorzyl postepowanie (mimo ze matka zlozyla oswiadczenie ze ten i
    ten pan nie jest ojcem dziecka). Prawdziwy ojciec ani myslal go uznac wiec
    zostalo tak jak jest. Prokurator napisala takze ze dla dziecka przez 2 lata
    tata byl Tata wiec "musi" tak zostac. Coz...bywa. Ale i tak dziecko pewnie
    za kilka lat dowie sie ze ojciec nie jest jego tata....i niestety. Pewnie za
    dobrze tego nie przyjmie :(