  • Data: 2005-01-03 08:34:18
    Temat: Re: uszkodzenia sprzętu komputerowego
    Od: "SQ9HHL" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > co w wypadku gdy pewna część /np. zasilacz/ w wyniku przepięcia / w wyniku
    > uszkodzenia jakiejś tam części w środku - nie z mojej winy/ wywoła
    > zwarcie,
    > które zniszczy mi poza zasilaczem coś jeszcze - zasilacz na gwarancji, ta
    > częśc nie.
    > Czy mogę się domagać wymiany poza zasilaczem także tej uszkodzonej części?

    To zależy chyba od tego co było przyczyna tego uszkodzenia. Miałem
    przypadek, że u mojej babci w wyniku upalenia się zera (na przyłączu do
    budynku, a nie w mieszkaniu), w instalację elektryczną zamiast przepisowych
    220V poszło 380V w wyniku czego spalił się radiomagnetofon i lodówka. W tym
    przypadku za naprawę uszkodzenia zapłaciła energetyka (ponieważ część linii
    energetycznej do przyłącza należy do niej) na podstawie faktury i opisu
    uszkodzenia który wydał serwis naprawiający dany sprzęt. Nie wiem jak ma się
    sparawa z uszkodzeniem takiego zasilacza który powoduje inne uszkodzenia.
    Pewnie też będzie potrzebna jakaś ekspertyza która określi czy takie
    uszkodzenie mogło pociągnąc za sobą inne uszkodzenia.
    Pozdrawiam.