  • Data: 2002-05-24 18:27:58
    Temat: Re: urlopy szkoleniowe
    Od: "Thommo" <t...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam serdecznie,
    sprawa wygląda następująco: urlop szkoleniowy należy się wtedy, gdy to
    pracodawca kieruje na studia bądź kursy, albo jeśli Pracodawca zatrudniając
    osobę wiedział, że ona studiuje dziennie i się na to zgodził. Robiąc to
    spełnia swój Kodeksowy obowiązek (Kodeks Pracy) polegający na umożliwieniu
    Pracownikom podnoszenia ich kwalifikacji zawodowych.
    W waszym przypadku zrobiłabym tak: za każdym razem kiedy potrzebowałabym
    urlopu pisałabym podanie o urlop szkoleniowy powołując się na to co
    napisałam powyżej. W razie odmowy udzielenia ( poprosiłabym na piśmie),
    zebrałabym kilka takich odmownych odpowiedzi i do Sądu Pracy.... sprawa
    wygrana jak nic.
    Prowadzę sprawy pracownicze dość dużej spółki i jak dotąd takie metody
    działały. Sprawa nigdy nie trafiła do Sądu, ale Pracodawca po poważnej
    rozmowie miękł. Szef musi zdawać sobie sprawę, że wysyłając Pracownika na
    kurs, czy na studia Pracownik nie będzie na zajęcia uczęszczał w trybie
    nocnym , tylko czasem zdaży się potrzeba zaliczenia czegoś w ciągu dnia.

    pozdrawiam,
    mag

    > Szukam odpowiedzi na pytanie:
    > Czy urlop szkoleniowy, przysługujący pracownikowi w związku ze studiami,
    musi
    > być wykorzystany w okresie studiów?
    > Problem wziął się stąd, że poprzednie władze firmy bardzo promowały (a
    nawet
    > wywierały presję na pracowników) potrzebę dokształcania załogi w formie
    różnego
    > rodzaju studiów (wieczorowych, zaocznych, podyplomowych itp.). W efekcie
    duża
    > liczba pracowników podjęła studia, podpisując z firmą stosowne umowy.
    Obecnie