  • Data: 2005-07-06 00:14:39
    Temat: Re: urlop wychowawczy a koniec umowy
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iwonka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:daavpp$470$1@news.mm.pl...
    > 4 sierpnia 2005 kończy mi się umowa o pracę. Obecnie jestem na
    urlopie
    > wychowawczym który przysługuje mi do lutego 2007 roku.(na bliźniaki)

    Jeżeli masz umowę o pracę do 4.08.2005, to urlop wychowawczy mógł
    zostać udzielony tylko do tej daty.

    > Zakład nie przedłuży mi umowy jeżeli nie wrócę do pracy.(a do pracy
    nie wrócę ).

    Spróbuj podjąć negocjacje z pracodawcą. Urlop wychowawczy dla
    pracodawcy jest urlopem bezpłatnym, w związku z czym nie ponosi
    specjalnych kosztów. Jedynym utrudnieniem dla pracodawcy jest
    utrzymywanie Cię w ewidencji i składanie co miesiąc deklaracji
    rozliczeniowej do ZUS.

    > -Czy jedynym wyjściem jest zasiłek dla bezrobotnych aby wychowywać
    dzieci?

    Zasiłek jest przewaznie tylko przez 6 miesięcy.

    > -Czy jak pójdę na zasiłek to tracę wychowawczy?

    Nie tracisz, bo dopóki nie będziesz zatrudniona na umowę o pracę, to
    nie masz prawa do urlopu wychowawczego.
    Jeżeli znajdziesz pracodawcę, który zechce zawrzeć z Tobą umowę o
    pracę, to możesz w dalszym ciągu korzystać z urlopu wychowawczego.
    Wniosek o urlop wychowaczy należy złożyć pracodawcy co najmniej na 2
    tygodnie przed datą jego rozpoczęcia.

    > -Czy po zasiłku mogę iść ponownie na wychowawczy?

    Tak, jeżeli będziesz zatrudniona na umowę o pracę.

    wa