    From: gazebo <g...@c...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop na żądanie - zaległy
    Date: Mon, 29 Dec 2008 13:29:58 +0100

    jureq pisze:

    > To chyba ja cię też nie rozumiem. Z którego roku jest ten urlop na żądanie
    > i do końca którego roku chcesz go wykorzystać?

    Z obecnego 2008, nie wykorzystałem urlopu na żądanie. Zostały mi owe 4 dni.

    > Tak ogólnie to urlop na żądanie nie jest jakimś specjalnym dodatkowym
    > urlopem. To jest część "zwykłego" normalnego urlopu wypoczynkowego, ale
    > jest udzielany w innym trybie. Można zażądać go w dowolnym momencie.
    > Dlatego właśnie np do planu urlopów wpisuje się o 4 dni mniej niż wymiar
    > urlopu pracownika. Po zakończeniu roku jeśli pracownik nie wykorzystał
    > tych 4 dni, to należy go udzielić do końca marca razem z resztą urlopu
    > wypoczynkowego.

    Tylko, że w komentarzu z 2005 stoi jak wół: "Omawiany obowiązek nie
    dotyczy udzielanych zgodnie z przepisami art.167,2 Kodeksu pracy - 4 dni
    urlopu na żądanie pracownika". A GIP określił się analogicznie i
    jednoznacznie w GPP-110-4560-170/08/PE. I tego oryginału właśnie nie
    mogę odnaleźć w sieci.

    > Na następny rok "nie przechodzi" prawo żądania tego
    > urlopu w wybranym przez pracownika momencie. Z tego tekstu, który cytowałeś
    > nie wynika nic innego.

    Nie chodzi o prawo żądania. Chodzi o to abym mógł go zaplanować razem z
    urlopem, który nabędę w 2009. I wtedy planuję całość posiadanego urlopu
    na rok 2009 bo stary na żądanie wchodzi na miejsce potrąconego nowego na
    żądanie. Czyli mam do planowania nabyty urlop z 2009 pomniejszony o 4
    dni urlopu na żądanie ale i powiększony o 4 dni z poprzedniego roku. O
    takiej właśnie sytuacji wypowiada się GIP. Z tą różnicą, że dotyczyło to
    lat 2007 na 2008. A ja nie wiem czy tego typu decyzje/zarządzenia GIP
    (nie wiem jak to nazwać) mają swoją moc na kolejne lata czy dotyczyły
    tylko jednego okresu.

    --
    The Gnome