  • Data: 2008-12-29 14:13:15
    Temat: Re: urlop na żądanie - zaległy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 15:01:59 +0100, gazebo napisał(a):

    > Ja to widzę,

    Co widzisz? Przeczytaj ten fragment jeszcze raz....

    > pytałem jak skutecznie przekonać pracodawcę nie rozdmuchując sprawy.

    Przecież piszę ci, że nie masz racji. Więc w jaki sposób chcesz przekonać
    pracodawcę?

    > Ponieważ każdy z kim bym na ten temat nie rozmawiał twierdzi, że
    > niewykorzystany urlop na żądanie muszę wykorzystać do końca marca.

    I mają rację. Przecież ci pisałem, że to nie jest żademn specjalny urlop,
    tylko "inny" tryb udzielania urlopu wypoczynkowego. Do 31 grudnia możesz
    go wziąć wtedy gdy chcesz. I właśnie dlatego nie można było go wpisać do
    planu urlopów, ani zmusić cię do wzięcia. Po 31 grudnia twoje prawo
    decyzji "wygasa' i jest to już tylko zwykły urlop wypoczynkowy, którego
    pracodawca musi ci udzieliż najpóźniej do 31 marca.

    > No
    > ale teraz mam podpórke w postaci GIP. W zeszłym roku temat upadł bo
    > wylądowałem na zwolnieniu. Jestem pewien, że wróci w tym roku, a ja nie
    > mam ochoty brać na siłę tych 4 dni, które są dla mnie ni w kij ni w oko.

    To trzeba było wykorzystać wtedy gdy go miałeś - czyli w tym roku.

    > Zresztą taki moloch jak TP tak samo wymusza na swoich pracownikach. Nie
    > ma z tym dyskusji. Jest aplikacja, która sztywno zmusza do zmieszczenia
    > się w pierwszym kwartale. :)

    Tu nie decyduje "aplikacja" tylko kodeks pracy.