    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop a wynagrodzenie
    Date: Wed, 11 Feb 2009 23:16:54 +0100

    W wiadomości news:gmvhv6$ndo$1@atlantis.news.neostrada.pl pawelj

> [...]
    > którego została ustalona ta podstawa, a następnie mnożąc tak ustalone
    > wynagrodzenie za 1 dzień pracy przez liczbę dni pracy, jakie by
    > pracownik przepracował w czasie urlopu wypoczynkowego w ramach
    > normalnego czasu pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu
    > pracy, gdyby w tym czasie nie korzystał z urlopu.
    > 2. Do liczby dni, w których pracownik wykonywał pracę, określonych w
    > ust. 1, wlicza się przepracowane przez pracownika niedziele i święta
    > oraz dodatkowe dni wolne od pracy, przewidziane w art. 1291 § 1 i 1292
    Czyli wszystko OK.

    > I później zmiana, która jednak karze
    Kogo i za co?

> [...]
    > urlop liczyć wg godzin a nie dni
    > D.U.230 poz.2290 z 2003r.
    > ") w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    > "1. Wynagrodzenie urlopowe oblicza się:
    > 1) dzieląc podstawę wymiaru przez liczbę godzin, w czasie których
    > pracownik wykonywał pracę w okresie, z którego została ustalona ta
    > podstawa, a następnie,
    > 2) mnożąc tak ustalone wynagrodzenie za jedną godzinę pracy przez
    > liczbę godzin, jakie pracownik przepracowałby w czasie urlopu w ramach
    > normalnego czasu pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu
    > pracy, gdyby w tym czasie nie korzystał z urlopu.";"
    I nadal wszystko OK.
    Jak łatwo zauważyć napisałem, że _urlop_ liczy się w dniach, nie w
    godzinach.
    Wzmiankowana zmiana poczyniona została właśnie po to, aby nie było
    wątpliwości w rozumieniu i stosowaniu art. 172 KP, który to akt prawny jako
    ustawa ma wyższą rangę niż rozporządzenie (akt wykonawczy).
    Nietrudno spostrzec, że zapis rozporządzenia również zawiera niejasność
    rodzącą właśnie możliwość manipulacji, ale to już inna sprawa.
    Zwracam uwagę na sformułowanie "zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu
    pracy".
    Obowiązującym kiedy? W jakim okresie? Bo to się mogło w czasie nabywania
    prawa do urlopu zmieniać.

    --
    Jotte