    From: "pawelj" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop a wynagrodzenie
    Date: Wed, 11 Feb 2009 23:01:08 +0100

    > To "wyliczenie" należy do grupy działań, które odpowiednio nazwałem w
    > innym z postów tego wątku.
    > Sprawę wystarczająco jasno definiuje art. 172 KP zdanie pierwsze.

    Ale gdzie indziej pisze co innego.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 8 stycznia 1997
    r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania
    i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za
    urlop.(Dz. U. z dnia 9 stycznia 1997 r.)

    § 9. 1. Wynagrodzenie urlopowe oblicza się dzieląc podstawę wymiaru przez
    liczbę dni, w czasie których pracownik wykonywał pracę w okresie, z którego
    została ustalona ta podstawa, a następnie mnożąc tak ustalone wynagrodzenie
    za 1 dzień pracy przez liczbę dni pracy, jakie by pracownik przepracował w
    czasie urlopu wypoczynkowego w ramach normalnego czasu pracy, zgodnie z
    obowiązującym go rozkładem czasu pracy, gdyby w tym czasie nie korzystał z
    urlopu.
    2. Do liczby dni, w których pracownik wykonywał pracę, określonych w ust. 1,
    wlicza się przepracowane przez pracownika niedziele i święta oraz dodatkowe
    dni wolne od pracy, przewidziane w art. 1291 § 1 i 1292 Kodeksu pracy.

    I później zmiana, która jednak karze wynagrodzenie za urlop liczyć wg godzin
    a nie dni

    D.U.230 poz.2290 z 2003r.
    ") w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Wynagrodzenie urlopowe oblicza się:
    1) dzieląc podstawę wymiaru przez liczbę godzin, w czasie których
    pracownik wykonywał pracę w okresie, z którego została ustalona ta podstawa,
    a następnie,
    2) mnożąc tak ustalone wynagrodzenie za jedną godzinę pracy przez liczbę
    godzin, jakie pracownik przepracowałby w czasie urlopu w ramach normalnego

    --
    PawełJ