    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: unijne kary
    Date: Tue, 8 Feb 2022 07:46:22 +0100
    <q...@4...net> <std2n5$hkf$1@gioia.aioe.org>
    <r...@4...com>
    <sjb1ylwppa4e.xnlboc1duxkt$.dlg@40tude.net> <strmbp$pkv$1@gioia.aioe.org>
    <1jvrhsqr4gppo$.1iuj6ls6fvtdb$.dlg@40tude.net>

    W dniu 07.02.2022 o 19:32, J.F pisze:

    > Ale ja sie pytalem o pare innych kategorii naszych wspanialych fabryk.
    > Jak widziales przyszlosc naszych fabryk komputerow, samochodow,
    > telewizorow, itp ?
    >
    > A niech bedzie nawet hut i stoczni ... skoro takie swietne, to czemu
    > bankrutowaly ?

    Bankrutowały, bo były źle zarządzane i nie potrafiły nic. Taki przykład
    z mojej okolicy: pod koniec lat 70 do wielkiej fabryki kupiono nowy park
    maszynowy. Nowoczesne maszyny z Włoch. Problem w tym, ze zakupiono
    maszyny bez serwisu i szkoleń (bo był prykaz ministerialny by
    oszczędzać). Maszyny te stały nieużywane do 89r. Służyły tylko temu, że
    jak przyjeżdżali dygnitarze, to chwalono się, że sie posiada takowe...
    Jak po 89 firma zaczęła bankrutować, co bardziej zaradni pracownicy
    kupili te maszyny za bezcen, pojechali, zrobili szkolenia i niektórzy z
    nich stworzyli nowe fortuny, bo na rynku na którym ta duża firma nie
    potrafiła się utrzymać, oni często nie nadążali z produkcją...

    Tak więc wygląda państwowa firma i dlatego upada.

    --
    http://zrzeda.pl