  • Data: 2002-11-26 15:24:42
    Temat: Re: umowa o prace -> prosze o pilna odpowiedz
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 26 Nov 2002 15:22:28 +0100, "AJA"
    <n...@w...iie.pz.zgora.pl> zakodował:

    >16 Sierpnia 2001 podjelem moja pierwsza prace i byla to praca na czas
    >okreslony 3 miesiace. Ponownie podpisalem umowe na czas okreslony z ta sama
    >firma do 30 listopada 2002r.
    >I teraz pytanie czy moze firma ze mna ponownie podpisac umowe na czas
    >okreslony?

    Może (nawet, jeżeli ta pierwsza umowa była umową na czas określony -
    jesteś pewien, że nie była to umowa na okres próbny?). Wynika to ze
    zmian w KP. Od 29 listopada br do czasu wejścia Polski do UE
    zawieszony zostaje przepis mówiący o tym, że trzecia umowa na czas
    określony działa jak umowa na czas nieokreślony.

    >Jakie przepisy to okreslaja?

    KP.
    Art. 251. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas okre?lony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie
    okre?lony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę
    na czas okre?lony na następuj?ce po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwi?zaniem poprzedniej a nawi?zaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła jednego miesi?ca.

    [Przepisu art. 251 Kodeksu pracy nie stosuje się do dnia przyst?pienia
    Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej.]

    >Czy moze pomimo tego ze podpisza ze mna umowe na czas okreslony wazna ta
    >umowa bedzie na czas neiokreslony. ???

    NIE

    --
    Pozdrawiam,