eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade › Re: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
    Date: Fri, 23 Oct 2009 15:28:11 +0200

    ikarek pisze:

    > Bo to oszustwo? Zapłaciłem, a nie otrzymałem ani towaru, ani zwrotu
    > pieniędzy (te ustalenia znajdują się w aktach), zatem trudno tu mówić
    > o jakimkolwiek "sporze", nie uważasz?
    >
    > Jeżeli prokuratura się tym nie zajmie, to facetowi ujdzie na sucho,
    > bo ani nie mam czasu się w tym babrać, ani "nie gram w tej samej lidze":
    > w międzyczasie 2 razy przeniósł on własność tej firmy (to wynika z akt
    > sprawy), obecenie należy ona do jakiegoś podmiotu zarejestrowanego
    > w Londynie. Dlatego możliwość odzyskania pieniędzy na drodze cywilnej
    > oceniam na zero procent.

    Oszustwo byłoby, gdyby sprzedawca wystawiając przedmiot miał zamiar
    Cię (lub kogoś innego) oszukać, zebrać pieniądze i towaru nie dać.

    Jeśli natomiast brak wysyłki był spowodowany trudnością w zakupie
    produktu, bałaganem w papierach, czy chociażby tym, że właściciel
    postanowił się nagle schlać i wyjechać do Londynu, to sorry, ale
    oszustwa nie ma. Jest droga cywilna.

    Poza tym jeśli kupiłeś coś od faceta jako od osoby fizycznej
    prowadzącej DG, to nie mógł on "przenieść własności" firmy na jakiś
    podmiot w Londynie. Masz roszczenie o zapłatę nadal do niego i tylko do
    niego.

    Poza tym co Ci z tego by przyszło, że facet zostałby skazany? Ty
    chcesz odebrać pieniądze, a nie wiedzieć, że dostał 3 miech w zawiasach.

    --
    Liwiusz