  • Data: 2006-10-12 22:02:25
    Temat: Re: ubezpieczenie NNW na uczelni
    Od: Andrzej Orłowski-Skoczyk <a...@i...edu-youknowwhat.pl> szukaj wiadomości tego autora

    12 paź 06 (czwartek), 21:15 (GMT +1), pl.soc.prawo
    napisał:

    > Niestety, żałuję, ale to proponowane ubezpieczenie w swoich warunkach nie
    > mówi nic o ryzyku o którym wspominasz (jest to takie całkowicie
    > podstawowe
    > NNW). Nic mi nie wiadomo o odmowie wpuszczenia na zajęcia w razie jego
    > braku.
    > Natomiast skoro w warunkach ubezpieczenia nie ma słowa o specyficznym,
    > nietypowym zagrożeniu, od którego miałoby być to ubezpieczenie, to
    > obawiam
    > się, że zaistnienie takiego wypadku nie będzie się kwalifikowało do
    > wypłaty
> [...]

    Jeśli jest to ubezpieczenie grupowe na warunkach wynegocjowanych z firmą
    przez uczelnię/jej jednostkę organizacyjną (co się powszechnie
    praktykuje), to nonsensem byłoby, gdyby nie obejmowało ono także ryzyka,
    które jest przyczyną zawierania takiej umowy. Firmy ubezpieczeniowe do
    celów takich akcji nie drukują jednak zmodyfikowanych wersji informatorów
    i posługują się ich standardowymi wersjami. To oczywiście nie wpływa na
    ważność ewentualnych dodatkowych klauzul zawartych w umowie
    firma-uczelnia. Znając świat uczelni nie spodziewam się jednak, aby ktoś
    zadbał o sporządzenie choćby kserowanego informatora dla studentów i
    pracowników, który stanowiłby uzupełnienie informatora w wersji
    podstawowej. A kopii umowy zapewne Ci nie pokażą, "bo poufne".

    Jeśli owo "wymuszanie" nie wiąże się z dopuszczeniem do jakichś zajęć, to
    możesz się spokojnie na ów przymus wypiąć (jeśli wymóg ubezpieczenia się
    od NNW nie jest zawarty w regulaminie studiów, statucie uczelni etc., z
    czym się nie spotkałem). Wypięcie się narazi Cię jednak na nieprzyjazne
    spojrzenia w dziekanacie... Rozważ sam, czy warto.
    --
    Andrzej Orłowski-Skoczyk