  • Data: 2007-07-24 08:41:33
    Temat: Re: tytuły seriali TV jako nazwy produktów, czy wolno?
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agryppa" <b...@m...tam.pl> napisał w wiadomości
    news:f84an7$knc$1@news.onet.pl...
    > Witam, chcę w menu pizzy podawać, że serwujemy:
    >
    > Pizza "M jak Miłość"
    > Pizza "Na wspólnej"
    > Pizza "Detektywi"
    > itd.
    >
    > Czy wolno mi takie menu wydrukować i wprowadzić do obrotu produkt znany
    > pospolicie jako "pizza"?

    Prokukt nazwany po prostu "pizza" tak
    Wydrukować sobie menu też możesz, potem np. w ramki oprawić też

    Korzystać z tyułów do sprzedaży nie. Niezależnie od tego, ze problamtyka
    ochrony tytułu w prawie polskim jest szeroka, to tutaj tytuł nie jest
    banalny, to nie jest tytuł w stylu "gazeta gminna", a zatem będzie chroniony
    na podstawie upaipp. NIezależnie od tego masz jak w banku roszczenie o
    pasożytnictwie na cudzej renomie z art 3 uznk. No i wreszcie last, but not
    least te tytuły są rejestrowane jako znaki towarowe - sprawdź to sobie. nNIe
    wszystkie co prawda wystarczająco szeroko, zeby rejestracja obejmowała
    pizzę, ale większość tak.

    A następnie dokonywać transakcji sprzedaży
    > takiego produktu bez narażania się na ataki, kary, procesy lub
    > złowrogie podejścia ze strony TV?

    Narazisz się

    Romek Rumpel