  • Data: 2007-07-27 12:13:04
    Temat: Re: tytuły seriali TV jako nazwy produktów, czy wolno?
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707261144180.1512@athlon64...
    > i ochronie własnosci przemysłowej coś było że ochronie podlega nazwa
    > WYKORZYSTYWANA w danej "działce"?

    Mniej więcej masz rację, ale:
    1) nieużywanie musi być długotrwałe, większość uważa, że co najmniej 5 lat
    bez przerwy (ja mam inne zdanie, moim zdaniem 5 letni termin dotyczy tylko
    wygaszenia a nie możliwości dochodzenia roszczeń, ale to moje zdanie) Na
    dodatek znak rzeczywiście musi być nieużywany, ani przez uprawnionego, ani
    prze licencjobiorcę. Wówczas po pierwsze można wystąpić o wygaszenie znaku
    co do towarów, dla których nie był używany, a po drugie uprawniony nie może
    zakazać innej osobie korzystania ze znaku. W naszej sytuacji nie mamy tych 5
    lat nieużywania dla większości wskazanych tytułów/znaków.

    2) co ważniejsze znaki towarowe powszechnie znane- a z takimi mamy do
    czynienia i dlatego wskazałem art 3 ust 1 uznk, także na gruncie prawa
    znaków towarowych chronione są również poza zakresem specjalizacji, czyli
    innymi słowy, jeżeli znak jest powszechnie znany to jego ochrona rozciąga
    się również na inne towary, w tym na towary nie zgłoszone do ochrony dla
    znaku, jak i niezależnie od tego czy dla tych towarów znak jest, czy nie
    jest używany.. Chodzi właśnie o ograniczenie możliwość pasożytnictwa, co
    wątkotwórca dokładnie opisał.
    Pzdr
    Roman Rumpel