  • Data: 2004-03-15 23:14:52
    Temat: Re: trybunal w strasbourgu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Amber" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c358lp$rig$1@news.onet.pl...
    > obiło mi się o uszy, że zgodnie z prawami człowieka, każdy ma prawo do
    > uzyskania wyroku "w rozsądnym czasie".

    jesli wykażesz "dziury" w postępowaniu, to wygrasz. Ale jeśli po prostu
    strony się odwołują, to niestety nic nie poradzisz.

    > zastanawiam się, czy czekanie na wyrok w sprawie o wysokość emerytury 4
    lata
    > to jest rozsądny czas, czy nie? sprawa się wlecze, bo, po kolejnych
    swoich
    > przegranych, ZUS odwołuje się do wyższych instancji, wnosi zażalenia
    > względem wyroków itd.

    No ale ile tych zażaleń może wnieść? Pierwsza i druga instancja, no i
    najwyższy - i dość.

> [...]
    postępować
    > ze względu na "naciski centrali, bo za dużo jest przegranych spraw".
    >
    > wkurza mnie to, bo co to do cholery jest - kolejne wyroki są na moją
    > korzyść, po czym ZUS podważa je ze względów proceduralnych (np. wnosi,
    że
    > nie dotrzymano terminu składania jakichś papierów, wiedząc, że termin
    > został jednak dotrzymany, przez co sprawa przechodzi do wyższej
    instancji i
    > z wyższej instancji z powrotem do niższej do ponownego rozpatrzenia itd.

    Kto nei dotrzymuje tych terminów. jesli faktycznie sąd, to w Sztrasburgu
    masz pewne szanse.

    > co robić?

    Może faktycznie trybunał zostaje?