  • Data: 2003-12-12 10:06:14
    Temat: Re: testament, przepisanie za zycia, co wybrac?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Crazy Russian wrote:

    > kolejnosci
    >
    > To co najlepiej zrobic?
    > Zakladam, ze wszyscy chetni nie beda chcieli sie zrzec prawa do
    > mieszkania. Dziadek nie che tak poprostu zapisac na mnie.
    > Istnieje taka "opcja" zeby dziadek darowal mi TERAZ to mieszkanie w zamian
    > za opieke?
    > To by pewnie go uspokoilo bo wiedzialby, ze bede musial sie nim opiekowac
    > A tak na marginesie to nie wiem co to znaczy wg prawa-"w zamian za opieke"
    > Tzn co? Miesieczna finansowa pomoc? Czy cos innego?
    > POMOZCIE MI TO ZROZUMIEC!

    A co tu jest do rozumienia...
    Umowa darowizny pod rygorem niewaznosci wymaga formy notarialnej

    Jako jeden z punktow tej umowy notariusz MOZE uimescic "obciazenia"
    jakie obdarowany zobowiazuje sie poniesc na rzecz darczyncy.

    (wartosc tych obciazen zmniejsza wartosc darowizny).

    Bardziej kompetentnej informacji udzieli Panu
    Pan Notariusz ktory zgodnie z kodeksem swwej etyki niezla sumke
    policzy, wiec w zasadzie powinien panu to objasnic bez dodatkowych
    oplat...

    Boguslaw