  • Data: 2006-04-20 17:16:17
    Temat: Re: testament a prawo bankowe
    Od: sh <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kesser wrote:
    > Witam
    > Czy można notarialnie sporządzić taki dokument/testament na wypadek
    > śmierci który jednoznacznie wskaże osobę która będzie mogła zadysponować
    > majątkiem?
    > Chodzi tu głównie o środki zgromadzone na kontach, lokatach, funduszach
    > inwestycyjnych. Zakładając konta spotykałem się z informacją, że
    > upoważnienie innej osoby w razie w jest robione za dodatkową opłatą
    > (mbank) i bez tego mogą się dziać różne rzeczy (dokładnie nie pamiętam
    > ale chyba wtedy testament nie działa i trzeba się sądzić z bankiem(mogę
> [...]

    nie jestem biegly w temacie, ale np. wyjezdzajac za granice notarialnie
    ustanowielm pelnomocnika. U notariusza powiedzialem, ze chce ustanowic
    pelnomocnictwo ogolne dot. wielu roznych spraw (notariusz przedstawil mi
    standardowy szablon) oraz szczegolowe dot. nieruchomosci i samochodu.
    Wsrod ogolnych spraw bylo m.in rozpozadzanie rachunkiem bankowym.

    Dzieki temu polnomocnik mogl raz w miesiacu wyplacac konkretna kwote
    pieniedzy przewidziana przez bank, ale nie mogl rozporzadzac caloscia i
    dokonywac wszelkich operacji na koncie, co mnie nie zadowalalo. Aby dac
    mu mozliwosc pelnego rozporzadzania ranchunkiem, u noratiusza powinienem
    szczegolowo ustalic jakie operacje moze wykonywac pelnomocnik
    (rozporzadzanie finansami do wysokosci salda we wszystkich bankach na
    terenie Rzeczpospolitej Polskiej). Gdyby taki zapis byl w
    pelnomocnictwie, to pelnomocnik nie mialby problemu. Bank ten oferuje
    rowniez inna mozliwosc. Mozna osobiscie przy okienku bankowym ustalic
    osobe, ktora ma miec pelny dostep do konta. Osoba ta nie musi byc przy
    tym obecna. Wystarczy znac jej podstawowe dane (imie, nazwisko, nr
    dowodu osobistego itp).
    Nie jest to moze dokladnie to o co Ci chodzi, ale moze cos wyjasni.