  • Data: 2006-04-20 18:24:54
    Temat: Odp: testament a prawo bankowe
    Od: "bubu" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy można notarialnie sporządzić taki dokument/testament na wypadek
    > śmierci który jednoznacznie wskaże osobę która będzie mogła zadysponować
    > majątkiem?
    TAK , testament .

    > Chodzi tu głównie o środki zgromadzone na kontach, lokatach, funduszach
    > inwestycyjnych. Zakładając konta spotykałem się z informacją, że
    > upoważnienie innej osoby w razie w jest robione za dodatkową opłatą
    > (mbank)

    To jest niewielka opłata za wpis - dyspozycję na wypadek Twojej śmierci ,
    kilkadziesiąt złotych. Bank wtedy wie KOGO powiadomić o stanie zasobów .
    bankowych ,w Funduszu TFI .Niemniej wskazana osoba musi przeprowadzić
    postępowanie spadkowe,zapłacić podatek spadkowy fiskusowi .

    i bez tego mogą się dziać różne rzeczy (dokładnie nie pamiętam
    > ale chyba wtedy testament nie działa i trzeba się sądzić z bankiem(mogę
    > się mylić)).

    Testament obowiązuje ale poza testamentem możesz właśnie zapisem na wypadek
    śmierci w banku lub TFI obdarować kogoś z poza testamentu , np kochankę ,
    kochanka itp.

    J.wyzej.