  • Data: 2022-02-14 19:00:56
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Feb 2022 18:30:38 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > To niezaszczepieni w końcu "blokują łóżka" czy kładą ich do
    > nowych/tymczasowych łózek które powstały po 2019r?

    Tymczasowe chyba zamkneli, ewentualnie przymkneli, a teraz kto wie czy
    nie otwarli - w miare porzeby.

    wiecej informacji z jest z Londynu
    https://en.wikipedia.org/wiki/NHS_Nightingale_Hospit
    al_London

    Szpital na 500 lozek, z potencjalem na 4000, a przyjal 19 pacjentow.
    Szpitale zwykle sie zmobilizowaly i łózek przybyło.

    No coz ... jak nie wiadomo, ilu bedzie, to sie trzeba zabezpieczyc.

    Mnie tylko interesuje, skad oni mieli 4000 respiratorow w zapasie,
    jesli nie wiecej, bo tych szpitali bylo wiecej.
    Rezerwa wojska na wypadek wojny, czy poprzednie SARS zasygnalizowaly
    potrzebe ?

    My zreszta tez mielismy troche, nawet bez tych nieudanych zakupow.

    > To pretensje powinniśmy mieć w takim razie do rządu, bo na to pozwala a
    > nie do ludzi którzy mają prawo i z tego prawa korzystają.
    >
    > A tak swoją drogą:
    >
    > "...szpitale w Polsce dysponują 213 tys. łóżek w oddziałach szpitalnych."
    >
    > "Ministerstwo Zdrowia podało również, że liczba zajętych łóżek dla
    > pacjentów z Covid-19 wynosi dziś 18824. Liczba dostępnych łóżek to
    > 30320. Liczba wolnych łóżek wynosi więc 11496."
    >
    > Czyli dla covidowców zarezerwowane jest 14% łóżek. To jak to pasuje do
    > stwierdzenia "zatykają szpitale" :-/
    >
    > https://wartowiedziec.pl/polityka-zdrowotna/8813-czn
    a-liczba-ozek-szpitalnych-w-polsce

    > https://300gospodarka.pl/live/wolne-lozka-covid-19-w
    olne-respiratory-w-polsce

    A ile bylo w szczycie?

    Tak czy inaczej - organizowano te łóżka na siłe, kosztem normalnych.
    Ale jak to wyglaądalo rok temu, gdzie nie mozna zwalac na niechec do
    szczepionek?

    Z drugiej strony - byla jeszcze polityka rzadu: wprowadzac
    ograniczenia w miare potrzeby, dbajac aby sie szpitale nie zapchaly.
    I doczekac szczepionki, ktora zakonczy epidemie.
    Mimo ze PiS, wydaje sie rozsadnie.
    A tu narod nie chce sie szczepic ...

    J.