    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szantaż - długie
    Date: 11 Dec 2003 19:26:39 GMT

    In article <6...@n...onet.pl>, Katarzyna wrote:
    > Witam,
    >
    > Sytuacja się rozwiązała. Poszłyśmy z mamą do radcy prawnego i oto co nam
    > powiedział:
    >
    > 1. mama nie uzyskała żadnego dochodu z tytułu wynajmu - nie ma więc się z
    > czego rozliczać.
    > 2. ja - otrzymywałam świadczenia nienależne, nie da się ich rozliczć w PIT-
    > cie, bo nie ma takiej rubryki. Nie muszę też ich zwracać, bo przesyłający
    > pieniądze byli świadomi tego, komu przesyłają i ile, więc nie muszę im zwracać
    > tych pieniędzy.

    A jak powiedzą, że nie wiedzieli, że mieszkanie nie jest Twoje?
    Coś mi się to wydaje za łatwe. Czyżbyśmy faktycznie mieli w prawie
    taką lukę, że wystarczy, że umówię się z mamą, żeby to ona
    pokazała wynajmującym moje mieszkanie, dała im
    klucz i podała swój numer konta do przelewów i nikt nie musi płacić
    podatków i nikt nikomu nie musi zwracać nienależnego świadczenia.
    Zawsze przecież można powiedzieć lokatorom, że mieszkanie jest córki,
    kt. wyjechała za granicę, a matka zajmuje się jej sprawami, albo i nic
    nie mówić, ale potem upierać się, że przecież mówiło się jasno, że
    mieszkanie nie moje. Coś zbyt duża ta luka.

    Renata