  • Data: 2009-11-30 11:04:51
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zygmunt pisze:

    > A może zostawimy jedynie fragment: "Zadaniem prawa jest
    > pilnować, aby wolność każdego człowieka była ograniczona wyłącznie
    > wolnością każdego innego człowieka"
    > - chm tylko co to jest "wolność" - robienie czego tylko się chce? to czy
    > wolno zabijać jak się zachce?
    > a może wolność to prawo do zdobywania jedzenia albo ubrania? - czy to
    > usprawiedliwia kradzierz?

    Napawają mnie wstrętem ludzie, których od zabijania, gwałcenia, rozboju
    i wszelki innych zbrodni powstrzymuje jedynie wizja kary wiecznej za
    złamanie przykazań.

    Bo cóż innego może znaczyć fakt, że ktoś nie wyobrażą sobie prawa jako
    społecznej umowy, że nie potrafi objąć umysłem pojęcia czyjejś wolności
    (całkowity brak empatii = psychopatia).
    Że nie jest w stanie wyobrazić sobie, że poświęcanie części swojej
    wolności dla dobra innych jest nie tylko moralne ale i na dłuższa metę
    sie wszystkim opłaca NA TYM ŚWIECIE, nie musiał tego żaden bożek
    nakazywać. We wszystkich społeczeństwa, nawet tych pierwotnych, czysty
    egoizm jest patologią.

    Religie powstały też po to, abo takich socjopatów, do których nie
    przemawia zwykła ludzka przyzwoitość, utrzymać w ryzach strachem.
    Zygmunt potrzebuje boga żeby zachowywać elementarne normy moralne
    (podstawowe dla całej ludzkości, bez względu na wyznawaną religię i
    stopień rozwoju cywilizacyjnego).

    Czy to jest powód do dumy?

    > Więc albo jest wolność absolutna i nieograniczona żadną ustawą albo jakiś
    > światopogląd ogranicza
    > wolność absolutną co podkreślił Tomek.

    Wolność mojej pieści kończy się przed Twoim nosem.
    Nie potrzebuję ognia piekielnego, żeby było to dla mnie oczywiste.

    A tobie musi pan bóg zagrozić ogniem piekielnym, żebyś nie zgwałcił
    5-letniego syna sąsiadki?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813