  • Data: 2011-01-08 13:28:25
    Temat: Re: świadek kłamie
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Art. 304§2 kpk

    "Instytucje państwowe i samorządowe, które *w związku ze swą
    działalnością* dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub
    Policję"

    Załóżmy że mamy urząd komunikacji - ja wchodzę i do okienka składam
    zawiadomienie o tym że sąsiad mi wtłukł i miałem obrażenia powyżej dni
    7-u. I co ? Jaki jest związek tego z działalnością urzędu? Urząd
    komunikacji musi "przyjąć" zawiadomienie i przekazać je dalej? Naprawdę
    tak myślisz?

    > Nie, bo pytajacy pisze o kłąmstwie swiadka, a nie tym, ze mu sie wydaje,
    > że kłamał i ja na takie pytanie odpowiadałem.

    Ale piszący pisze też że zdaniem sądu świadek wcale nie kłamał (czy też
    raczej nie składał fałszywych zeznań) - tak interpretuje zwrot że
    sędzina nie widziała problemu. Trudno przypuszczać by sąd zauważył
    problem - czyli uznał że istnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia
    przestępstwa - tylko dlatego że strona złożyła "formalne" zawiadomienie.
    Jak się zgodziliśmy sąd zawiadamia tylko wtedy gdy on ma przekonanie, a
    tu jak byk widać że nie ma. Tym samym doradzanie złożenia zawiadomienia
    w sądzie jest bez sensu. Bo sąd niczego nigdzie nie przekaże.

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.