  • Data: 2011-01-08 16:57:23
    Temat: Re: świadek kłamie
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Myślę, że uparłeś się, by dowieść, że masz rację - nie zważając na
    > realia.

    Czemu od razu uparłeś ... po prostu mam rację :)

    > Wracając zaś do przywołanego przez Ciebie przykładu Wydziału
    > Komunikacji, to zwiazek z pełnieniem funckji należy oceniać nie przez
    > pryzmat zakresu czynności, tylko okoliczności uzyskana tych informacji.
    > Jesli sąsiad przyjdzie do mnie na piwo i poinformuje mnie jako
    > policjanta o tym, że włamano mu się do piwnicy, to nie obliguje mnie to
    > do jakichkowliek czynności w ogóle, boewim on o tym mnie informuje jako
    > sąsiada a nei w zwiazku z pełnioną przeze mnie funkcją.

    Rozmawiamy jak rozumiem teoretycznie, no i niestety nie mogę się zgodzić.
    Gdyby miałoby tak jak piszesz zwrot "w związku ze swą działalnością"
    były całkowicie zbędny. Zauważ że przepis nie mówi o obowiązku osoby
    fizycznej, tylko o obowiązku instytucji. Wiadomo że instytucja musi się
    zawsze dowiedzieć w instytucji (tzn. w siedzibie urzędu bądź z dokumentu
    który wpływa do urzędu), że tak powiem, a tym samym zwrot o związku jest
    niepotrzebny. A podobno racjonalny ustawodawca nie używa zbędnych
    zwrotów i jakieś znaczenia to ma. Tym samym zwrot ten, by przypisać mu
    jakieś znaczenie, należałoby jednak rozumieć funkcjonalnie.

    > Ja udzielam porady pytajacemu, a nie Sądowi.

    Nie no, to rozumiem. Tylko porada kiepska.

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.