  • Data: 2021-07-24 18:12:29
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 17:00:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To jest czysta fizyka. Da się policzyć po ilu pociskach jaką ma dana
    > lufa temperaturę.Im grubsza lufa (przykładowo) tym później się zagrzeje.
    > Ale grubość lufy ma wpływ na ciężar lufy, a żołnierz z bronią czasem
    > biega. Im lufa cięższa tym dłużej się chłodzi.

    Sie dluzej chlodzi, ale ciepla oddaje tyle samo, czy nawet wiecej - bo
    wieksza srednica, czy żebra ma.

    Ale ja nie o tym, tylko ze to wplywa na celnosc.

    > Prasa podchwytuje wyniki testów nie zastanowiwszy się nad sensem. Każdą
    > broń można "stopić", pytanie, czy są to normalne warunku użytkowania.

    Ale tu bylo chyba daleko od stopienia, a warunki ... normalne warunki
    uzytkowania przez okupanta w Afganistanie :-)
    Dla Kwiatka: przez sily postepowe :-)

    > Mam kolegę, który ma karabinek
    > samopowtarzalny z magazynkiem i bawi się w komandosa. Lecą całe serie.
    > Potem przy czyszczeniu wyciąga z lufy ołów. Ale to nie jest normalny
    > sposób użytkowania takiej broni.

    pociski nie sa w miedzianym plaszczu, wlasnie aby nie wyciagac olowiu?

    J.