  • Data: 2021-07-24 17:00:14
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.07.2021 o 10:47, J.F. pisze:

    > A przeciez ostatnia aferka w Niemczech - rozgrzane szybkim ogniem G36
    > staja sie niecelne. Musi to byc jakas powazna niecelnosc, skoro wojska
    > nie zadowala, a do wymiany jest blisko 200 tys sztuk.
    > P.S. Ostatnia? Google znaduje cos z 2012 r

    To jest czysta fizyka. Da się policzyć po ilu pociskach jaką ma dana
    lufa temperaturę.Im grubsza lufa (przykładowo) tym później się zagrzeje.
    Ale grubość lufy ma wpływ na ciężar lufy, a żołnierz z bronią czasem
    biega. Im lufa cięższa tym dłużej się chłodzi.

    Prasa podchwytuje wyniki testów nie zastanowiwszy się nad sensem. Każdą
    broń można "stopić", pytanie, czy są to normalne warunku użytkowania. W
    standardowym wyposażeniu pistoletu są dwa magazynki. Trzydzieści kilka
    strzałów. Potem musisz ładować magazynki. Ja używam do pistoletu 4
    magazynków i piątego w broni. Ale to nadal jednostka ognia góra 100
    strzałów. Taka ilość na celność wpływu nie ma.

    Karabin sportowy KBKS strzela się 65 strzałów i masz na to ponad
    godzinę. Też lufy nie zagrzejesz. Mam kolegę, który ma karabinek
    samopowtarzalny z magazynkiem i bawi się w komandosa. Lecą całe serie.
    Potem przy czyszczeniu wyciąga z lufy ołów. Ale to nie jest normalny
    sposób użytkowania takiej broni.

    --
    Robert Tomasik