  • Data: 2021-07-18 05:32:20
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-07-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z grubsza tak - nieumyślne spowodowanie śmierci. Koleś go postrzelił
    > następnie nie udzielił pomocy w efekcie spowodował śmierć.

    Ale to są dwa odrębne czyny karalne.
    Tu jeszcze jest ten problem, że pewnie będzię badane czy to jego
    nieudzielenie pomocy przyczyniło się do śmierci.

    > Ale że co?

    No, że mogliby ukarać za przekroczenie linii. Nb. jak stracił panowanie
    i przekroczył, to ta kwestia nie istnieje, ale jak przekroczył (np.
    wyprzedzając) i spowodował wypadek to MZ można ukarać.

    > Raczej by nie dostał, bo dostałby spowodowanie śmierci.

    > Bo ucieczka z miejsca wypadku nie jest samodzielną klasyfikacją
    > natomiast zaostrza wprost konsekwencje z innych paragrafów?

    Mam wątpliwości czy to tak działa, właśnie dlatego, że są to czyny
    odrębne i mogą być popełnione zupełnie niezależnie jeden od drugiego.

    Ale coś w tym jest, bo jak chciałbym kogoś zamordować, tak z
    premedytacją, to byłoby swoistym kuriozum karać mnie za nieudzielenie
    pomocy :) Z trzeciej strony, mamy przestęstwo umyślne vs nieumyślne co
    trochę rzecz zmienia.

    --
    Marcin