  • Data: 2002-11-04 13:48:10
    Temat: Re: sprzedarz tylko dla niektorych - zgodna z prawem?
    Od: "Michal Ch" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > I moje pytanie: czy to jest zgodne z prawem? Czy w publicznie otwartej
    > ksiegarni, gdzie nia ma zadnej informacji o ograniczeniach, gdzie wyraznie
    > sa podane dwie ceny maja prawo odmowic mi sprzedarzy po cenie jaka oferuja
    > dla nieklubowiczow???

    Z opisanej sytuacji wynika, że brak jest informacji o ograniczeniach
    sprzedaży - należy więc przyjąć iż oferta skierowana jest do ogółu.

    Art. 543. KC
    "Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem
    ceny uważa się za ofertę sprzedaży. "

    Jeżeli wyrażasz chęć kupna książek po wyższej cenie, księgarnia ma
    obowiązek je sprzedać.

    Michał