  • Data: 2002-11-04 22:53:51
    Temat: Re: sprzedarz tylko dla niektorych - zgodna z prawem?
    Od: "Michal Ch" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj

    > Informacja jest - w koncu sprzedawaczyni udzielila informacji.

    Sprzedawczyni udzieliła informacji po fakcie przyjęcia oferty -
    czyli wyrażenia chęci kupna książek.
    Z punktu widzenia klienta (przed przyjęciem oferty), istotny jest
    brak informacji, że obie ceny dotyczą członków klubu.
    Myślę, że w opisanej sytuacji każdy klient zrozumiałby to
    w taki sam sposób jak Joanna - niższa cena dla klubowiczów,
    wyższa dla pozostałych klientów.

    > Nie chce mi sie wierzyc, aby byl zapis zmuszajacy
    > kisegarnie do sprzedazy czegoklowiek.

    Księgarni nikt nie zmusza do sprzedaży - ona sama wystawia
    towar na widok publiczny z podaniem ceny. Czyni to jednak
    w sposób, który jednoznacznie (jak myslę) informuje klienta
    spoza klubu, że może kupić książki po wyższej cenie.
    Dla klienta ważna jest wola sprzedawcy ujawniona na zewnątrz,
    czyli obiektywnie zauważalna - tak wyrażona wola stanowi ofertę
    sprzedaży.

    >Czy moglbys zacytowac taki zapis prawny?

    cytowany już Art.543 w związku z art. 66 i 70 KC
    w skrócie: - umowa zostaje zawarta w chwii i w miejscu,
    w którym do składającego ofertę doszło oświadczenie o jej
    przyjęciu

    Późniejsze tłumaczenia, jak nalezy rozumieć obie podane ceny
    nie mają znaczenia - księgarnia ponosi konsekwencje swojego
    braku staranności.

    Michał