  • Data: 2002-11-04 20:21:27
    Temat: Re: sprzedarz tylko dla niektorych - zgodna z prawem?
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnasdkgd.4l.wojsal@wojtek.sal.com...

    > Informacja jest - w koncu sprzedawaczyni udzielila informacji.

    Informacja nie ma tu nic do rzeczy IMO. Tak jak np. informacja, że po
    odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się. Mogą sobie pisać co chcą a
    prawo pozostaje prawem.

    > Nie chce mi sie wierzyc, aby byl zapis zmuszajacy
    > kisegarnie do sprzedazy czegoklowiek. Czy moglbys
    > zacytowac taki zapis prawny?

    Po pierwsze nie zapis, a przepis. Zapis to może być w testamencie.
    Po drugie właśnie został podany - art. 543 KC. I ten przepis nie zmusza
    nikogo do niczego, tylko wprowadza pewne domniemanie prawne (raczej
    nieusuwalne), że wystawiając rzecz na wystawie sprzedawca składa ofertę ad
    incertas personas która klient przyjmuje i w tej chwili umowa jest zawarta.
    Nie ulega wątpliwości że klient ma w takim wypadku roszczenie o wykonanie
    umowy.
    Kwestią dyskusyjną jest, czy przepis ten jest 'słuszny' czy nie. Na pewno
    ułatwia życie i usprawnia obrót.

    Wracając do wywieszki - przepis ten nie zawiera sformułowania 'w razie
    wątpliwości' czy podobnego, więc dla mnie jest imperatywny. Czy jest tak w
    istocie ( jakieś orzeczenia) ???

    Depi.