  • Data: 2003-05-26 10:19:44
    Temat: Re: sprawa s?dowa o niezapłacon? faktur
    Od: Szexpir <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 25 May 2003 23:40:47 +0200, "Emvu" <e...@p...fm> wrote:

    >Witam
    >
    >Jak w temacie... Czy wiecie jak to sie odbywa, ile kosztuje i jak ta sprawa
    >wygląda. Chodzi mi o to czy opłaca się taką sprawę zakładać, czy może więcej
    >to zachodu i nerwów niż to warte.

    Jeżeli:
    - nie masz zbyt daleko do sądu (ew. koszty stawiennictwa)
    - kwota której dochodzisz jest większa od 500 PLN (będziesz musiał
    ponieść koszty postępowania, zaliczkę na korespondencję, etc)
    - ew. egzekucja jest całkiem prawdopodobna (to najważniejsze)
    to można rozważyć wystąpienie do sądu z pozwem w postępowaniu
    nakazowym lub upominawczym.
    Poza tym, przy małych kwotach może okazac się bardziej korzystne
    wpisanie wierzytelności w koszty prowadzonej działalności, niż
    dochodzenie jej przed sądem.
    W razie pytań - zapraszam na priv.

    Pozdrawiam,
    Szexpir