  • Data: 2003-05-26 11:54:52
    Temat: Re[2]: sprawa sądowa o niezapłaconą faktur
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 26 maja 2003 o godzinie (12:19:44) napisano:

    S> Jeżeli:
    S> - nie masz zbyt daleko do sądu (ew. koszty stawiennictwa)
    S> - kwota której dochodzisz jest większa od 500 PLN (będziesz musiał
    S> ponieść koszty postępowania, zaliczkę na korespondencję, etc)
    S> - ew. egzekucja jest całkiem prawdopodobna (to najważniejsze)
    S> to można rozważyć wystąpienie do sądu z pozwem w postępowaniu
    S> nakazowym lub upominawczym.
    S> Poza tym, przy małych kwotach może okazac się bardziej korzystne
    S> wpisanie wierzytelności w koszty prowadzonej działalności, niż
    S> dochodzenie jej przed sądem.
    S> W razie pytań - zapraszam na priv.

> [...]

    Mysle, ze nie jest tak zle. Jezeli jest mocny dowod, pozwalajacy na
    postepowanie nakazowe lub upominawcze, a dluznik ma jakies legalne
    przychody lub majatek to reszta nie ma duzego znaczenia. Bariera nie
    jest ani kwota ani odleglosc sadu (ostatnio sciagnalem 200 zl, a
    wlasciwy sad byl 150 km dalej; koszt ostateczny: 2 znaczki - na wezwanie
    dluznika do zaplaty i na pozew do sadu). Pod warunkiem, ze nie trzeba
    zatrudniac prawnika... :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl